Onderzoeksartikel

Wetenschap als roeping: een onderzoek naar werkdruk en jobtevredenheid bij academici

Authors: Julie Verbeylen orcid logo , Ignace Glorieux orcid logo , Joeri Minnen orcid logo , Theun Pieter Van Tienoven orcid logo

  • Wetenschap als roeping: een onderzoek naar werkdruk en jobtevredenheid bij academici

    Onderzoeksartikel

    Wetenschap als roeping: een onderzoek naar werkdruk en jobtevredenheid bij academici

    Authors: , , ,

Abstract

Higher education has been subject to a number of changes: decreasing resources, increasing number of students, increasing regulation and formalisation... And although there is a growing perception that the nature of academic work is shifting, there is still little known about the outcomes that these changes generate for academic staff. In this article, we are interested in learning more about the workload and job satisfaction of academics. Using the demand-control-support model, we investigate the role of job control and social support in buffering the negative job demands facing academics today. We want to contribute to the ongoing debate on work pressure at the university and provide a greater understanding of the current challenges that universities face. For the analysis, we rely on survey data (n=345) collected among the academic professors at the Vrije Universiteit Brussel.

How to Cite:

Verbeylen, J. & Glorieux, I. & Minnen, J. & Van Tienoven, T., (2016) “Wetenschap als roeping: een onderzoek naar werkdruk en jobtevredenheid bij academici”, Sociologos 37(4), 309–327. doi: https://doi.org/10.21825/sociologos.86926

Downloads:
Download PDF
View PDF

153 Views

4 Downloads

Published on
20 Oct 2016
License