Onderzoeksartikelen

Yogho!Yogho!, bereid uit natuurlijke ingrediënten volgens eeuwenoude familietraditie: constructie en deconstructie van authenticiteitsclaims in de reclame

Authors: Houtman Dick , Aupers Stef , Hüzeir Vatan

  • Yogho!Yogho!, bereid uit natuurlijke ingrediënten volgens eeuwenoude familietraditie: constructie en deconstructie van authenticiteitsclaims in de reclame

    Onderzoeksartikelen

    Yogho!Yogho!, bereid uit natuurlijke ingrediënten volgens eeuwenoude familietraditie: constructie en deconstructie van authenticiteitsclaims in de reclame

    Authors: , ,

Abstract

De hedendaagse consumptiecultuur staat bol van de romantisch-nostalgische claims over authenticiteit. Thema’s als zuiverheid, natuurlijkheid en ambachtelijkheid zijn weliswaar geworteld in de romantische kritiek op een industriële samenleving, maar worden in reclame steevast aangewend om de voor consumenten negatieve associatie met massaproductie op afstand te houden. In deze bijdrage analyseren de auteurs verschillende articulaties van authenticiteit in reclame en het hyperreflexieve, vaak subtiele spel dat producenten spelen met noties van echt en onecht.

How to Cite:

Dick, H., Stef, A. & Vatan, H., (2010) “Yogho!Yogho!, bereid uit natuurlijke ingrediënten volgens eeuwenoude familietraditie: constructie en deconstructie van authenticiteitsclaims in de reclame”, Sociologie 6(2), 105–124. doi: https://doi.org/10.38139/sociologie.89853

Downloads:
Download PDF
View PDF

80 Views

20 Downloads

Published on
20 Oct 2010
Peer Reviewed
License
ccby-nc-nd-4.0