Onderzoeksartikelen

Onverdraagzaam en repressief worden: de rol van school en media

Authors: Mark Elchardus orcid logo (Vrije Universiteit Brussel) , Sarah Herbots , Bram Spruyt

  • Onverdraagzaam en repressief worden: de rol van school en media

    Onderzoeksartikelen

    Onverdraagzaam en repressief worden: de rol van school en media

    Authors: , ,

Abstract

Jongeren die beroepsonderwijs volgen, zijn onverdraagzamer en repressiever dan leerlingen uit het algemeen onderwijs. In de loop van hun secundaire schoolloopbaan groeit dat verschil uit tot een kloof. De onderwijsvorm op zich heeft daar weinig mee te maken. De jongeren uit de verschillende vormen ontwikkelen een heel verschillende mediavoorkeur en deze veroorzaakt het verschil in houdingen. De scholen willen wel democratisch burgerschap bijbrengen, maar vormen geen partij voor de commerciële massamedia.

How to Cite:

Elchardus, M., Herbots, S. & Spruyt, B., (2011) “Onverdraagzaam en repressief worden: de rol van school en media”, Sociologie 7(1), 43–66. doi: https://doi.org/10.5117/SOC2011.1.ELCH

Downloads:
Download PDF
View PDF

82 Views

27 Downloads

Published on
20 Oct 2011
Peer Reviewed