Marketing is in de vastgoedwereld minder ingeburgerd dan in andere sectoren van de economie en dit geldt in het bijzonder voor de woningbouw. Voor dit themanummer heeft de redactie van AGORA daarom een aantal auteurs gevraagd hun visie te geven op dit onderwerp. Diverse partijen op de woningmarkt belichten elk een aantal verschillende aspecten van het marketing-proces. Aan de orde komen onder andere de wijze waarop bouweisen en ontwikkelaars inspelen op de fundamentele veranderingen op de woningmarkt, marketing in de sociale sector en het (toenemende) belang van marktonderzoek en communicatie.
Thema
Marketing is ondernemen, ondernemen is het creëren van mogelijkheden
Ammo Lantinga and Max Popma
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • pp. 4-5
Woningproducenten moeten zich in vragersmarkt meer onderscheiden door betere communicatie
Catrinus B. Tuinstra
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • pp. 6-7
Ontwikkelaars moeten inspelen op wensen van koning klant
H.G.C.M. Poldermans
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • p. 8
Corporaties denken meer marktgericht
N. van Velzen
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • p. 9
In de toekomst wint alleen geïntegreerde aanpak nog
Pieter Koenders
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • p. 10
Het belang van marktonderzoek voor projectontwikkelaars
Ingeborg de Jong
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • p. 12
Onderzoek naar communicatie in bouwwereld
Bart Treffers
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • p. 15
'Intens genieten van kalme spiegeling en zwiepende golven'
Lia de Lange
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • p. 17
Varia
Samenwerking maakt positie sterker
Karlijne Kuipers
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • pp. 18-19
Opleidingen en arbeidsmarkt
Hugo de Zoete and Ed Slotboom
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • p. 21
De hiërarchie tussen Bundesraumordnungsgesetz en gemeentelijke bestemmingsplannen
Ute Henkel
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • pp. 22-23
Scriptie-overzicht
Redactie AGORA
1992-11-01 Volume 8 • Issue 5 • 1992 • Marketing van wonen • pp. 24-25