Ook deze keer kan de lezer zonder tussenkomst van muis of toetsenbord kennis nemen van het nieuwste nummer van AGORA. Via het inmiddels traditionele, maar nog wel lekker tastbare, medium tijdschrift zet de redactie in dit nummer een aantal ontwikkelingen rond nieuwe en traditionele media in de schijnwerpers. Media hebben altijd al de functie gehad om dichtbij te halen wat ver weg is. Maar niet alleen wat van ver komt is lekker. Lokale media brengen wat dichtbij is nog (steeds) dichterbij. Wei is er steeds minder sprake van eenrichtingsverkeer tussen zender en ontvanger. Nieuwe media zijn interactief, zowel om de materiële behoeften te bevredigen –denk aan teleshoppen- als om onze ideële behoeften te bevredigen, zoals bij interactieve besluitvorming. Soms ook maken de nieuwe media ver weg wat eerst dichtbij was: het contact van mens tot mens. Dan is voelbaar dat nabijheid essentieel blijft.
Redactioneel
Thema
Interview met Jan de Ridder over nieuwe media: Scheiding tussen wonen en werken verdwijnt niet zomaar
Marianne Bronkhorst
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • p. 4-5
Nieuwe media brengen -nog- geen revolutie in de detailhandel
René Repko
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • p. 7
Nationale media ontdekt regionaal nieuws
Gert Bielderman
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • pp. 8-9
Hilversum op jacht naar regiefunctie in medialand
Peter Gramberg
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • pp. 10-11
Teledemocratie en teleplanvorming
Rients Dijkstra
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • pp. 12-14
Nieuwbouw voor film- en televisie academie
Marianne Bronkhorst
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • p. 15
Een toekomst voor teleshoppen?
Dorien Bosselaar
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • pp. 18-19
Varia
"Komt tijd... gaat Grolsch"
René Biesenbeek
1998-08-01 Volume 14 • Issue 3 • 1998 • Media • p. 20-21